Egymilliárd dollárt is fizethet a 737 Max-katasztrófák áldozatainak a Boeing
Az összeget az alapján is számolják, hány percig tudtak arról az utasok, hogy meg fognak halni.
Az összeget az alapján is számolják, hány percig tudtak arról az utasok, hogy meg fognak halni.
Már 2016 őszén is ismert volt a hatóságok előtt a Boing 737 MAX típusú repülőgépek azon hibája, ami az utóbbi idők katasztrófáihoz vezetett. De megadták az engedélyt, mondván a nehezen kezelhető jelenség úgyis csak ritkán fordulhat elő.
A Lion Air indonéz légitársaság tavaly októberben lezuhant Boeing 737 MAX 8 típusú gépén a pilóták az utolsó percekben hiába keresték a gép kézikönyvében a megoldást az ellen, hogy a járművet az új automatika folyamatosan előre dönti, kifutottak az időből, és nem tudták megakadályozni a gép tengernek csapódását – közölte a Reuters hírügynökséggel három meg nem nevezett ember, aki ismeri a pilótafülkében elhangzott beszélgetéseket rögzítő felvételt.
Miután magyar idő szerint szerda este a kanadai és az amerikai hatóságok is úgy döntöttek, hogy kitiltják légterükből a Boeing 737 MAX 8 és MAX 9 típusú utasszállító gépeket, a gyártó közleményt adott ki. Ebben azt javasolják, hogy világszerte függesszék fel ezeknek a repülőknek a használatát.
A Lion Air indonéz légitársaságnak néhány hónapon belül ez már a harmadik balesete volt, a mostani azonban az időjárás számlájára írható.
Még keresik a másik fekete dobozt, az eddig megtalált súlyosan megrongálódott.
Megerősítette a mentés vezetője, amit sejteni lehetett: senki nem élte túl a fedélzeten lévő 188 ember közül a repülőgép-szerencsétlenséget.
A légitársaság nem árulta el, hogy pontosan mi volt a probléma, de azt állítják, hogy az előírásoknak megfelelően jártak el, amikor kijavították a hibát.
A gép Jakartából tartott Bangka szigetére, 188 ember volt a fedélzetén.
Az utasok kinyitották a vészkijáratot, és fejvesztve hagyták el a gépet, többen eközben végtagtörést és fejsérülést szenvedtek.
A Lion Air indonéziai fapados társaság megrendelése meghaladja a 18 milliárd eurót, 234 repülőgépet vesz az Airbustól.
A Boeing amerikai repülőgépgyártó minden idők egyszeri legnagyobb megrendeléséhez jutott.
Újabb dokumentumokat adott át a Boeing az amerikai hatóságnak, amelyben a cég dolgozóinak levelezése is megtalálható. Kiderült, volt, hogy a munkavállalók megalázó módon beszéltek az egyik légitársaságtól, aki segítséget kért tőlük a 737 MAX-okhoz.
Egy vizsgálat szerint a pilóták nem tudták irányítani a gépet, ezért történt katasztrófa.
A légitársaság egyik járata nemrég a tengerbe zuhant, most felszállás közben történt baleset.
A gépnek a korábbi útjai során is problémája volt a sebességmérővel.
Az indonéz hadsereg azt közölte, találtak egy 22 méter hosszú tárgyat a tengerben, amely valószínűleg a gép törzse, illetve hangjelzéseket is befogtak, melyek 70 százalék, hogy a repülő feketedobozának jeladójától származnak.
A 300 ember halálával járó katasztrófa után rengeteg személyes tárgyat és a gép maradványait találták meg a búvárok, a gép feketedoboza még nincs meg.